کد خبر: 94750296
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 اسفند 1395
خانه » ورزشی » varzesh3 » پیروانی: بازی با آمریکا بهترین بازی ما خواهد بود
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
4-5 ماه زمان را از دست دادیم 

تیم ملی جوانان اردیبهشت ماه عازم کره جنوبی خواهد شد تا در مسابقات جام جهانی زیر 20 سال شرکت کند. مسابقاتی که با حضور 24 تیم برگزار می شود و از هم اکنون احتمال همگروهی تیم های ایران و آمریکا وجود دارد. 

به گزارش چی 24 به نقل از varzesh3:

امیر حسین پیروانی – سرمربی تیم ملی جوانان به همین بهانه پاسخگوی سوالات "ورزش سه"، بود؟


*اسامی تیم های شرکت کننده در جام جهانی زیر 20 سال از سوی فیفا معرفی شده اند. ارزیابی اولیه اتان از این بازی ها چیست؟


نتایج بازی های مقدماتی نشان می دهد که سطح کیفی این بازی ها در کره جنوبی بالا خواهد بود. نه فقط به این خاطر که 24 تیم در بازی ها حضور دارند و سهمیه قاره ها محدود بوده. بلکه به این خاطر که تیم هایی چون برزیل – هلند – نیجریه – کرواسی و... که تیم های بسیار خوبی بودند از صعود به این بازی ها باز مانده اند. در شرایطی که این تیم ها به جام جهانی راه پیدا نکرده اند ما در کره جنوبی حضور خواهیم داشت و این جای خوشحالی و شکر دارد. این بازی ها یک فرصت خوب نه فقط برای تیم ملی جوانان بلکه برای فوتبال ایران است تا بعد از نزدیک به دو دهه استعداد ها و توانمندی های خود را به رخ بکشد. این بازی بهترین ویترین برای جوانان ایرانی است که بار دیگر خود را به اروپایی ها معرفی کنند. ما در همین بازی ها می توانیم معرف سردار آزمون ها و علیرضا جهانبخش های جدید به فوتبال ایران باشیم. چرا که من در ترکیب تیم خود بازیکنان شایسته ای می بینیم. بازیکنانی که فصل گذشته حضور اثری گذاری در ترکیب تیم های خود نداشتند اما الان چه در لیگ برتر و چه در لیگ یک جزء بازیکنان تاثیر گذار هستند. 


*با توجه به مشخص شدن تیم ها آیا باز هم استراتژی اتان صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زیر 20 سال خواهد بود؟


برای من مهمتر از رسیدن به هدف – تلاش برای رسیدن به هدف است. شاید نگاه به اسامی تیم ها اینکه از اروپا تیم هایی چون آلمان – فرانسه – انگلیس و... در بازی ها حاضر هستند و از آمریکای جنوبی آرژانتین به این بازی ها آمده این باور را برای ما سخت کند که توانمندی صعود را داریم اما استراتژی ما صعود از مرحله گروهی و حضور در مرحله یک هشتم نهایی است و در این مسیر مبارزه خواهیم کرد. این استراتژی ای است که من برای خودم و تیمم تعریف کرده ام. اما نمی توانم منکر شوم که ما 4-5 ماه زمان را از دست دادیم. بعد از بازی های جام ملت  ها در بحرین اکنون نزدیک به 5 ماه است که دور هم جمع نشده ایم تا بازی تاثییر گذار انجام دهیم. البته از اواخر اسفند ماه برای برپایی اردوی تدارکاتی و انجام سه بازی دوستانه عازم آلمان می شویم. قرار شده فدراسیون فوتبال با همکاری باشگاه ها از اول اردیبهشت ماه همه بازیکنان را در اختیار ما بگذارند تا پیش از اعزام به کره جنوبی اردوی 21 روزه ای را برگزار کنیم. اگر این برنامه ها محقق شود و باشگاه ها با ما همکاری کنند می توانیم با امیدواری بیشتری به سمت هدف تعیین شده حرکت کنیم. کره جنوبی فردای روزی که در بحرین ات شد تمریناتش را آغاز کرد و یک هفته بعد از جام ملت ها در بحرین تورنمنتی را برگزار کرد که ما هم در آن حضور داشتیم. همان طور که می دانید استراتژی ما در جام ملت ها در بحرین صعود به جام جهانی بود. به همین خاطر ارایه گر بازی های تهاجمی بودیم. اما اکنون استراتژی ما تغییر کرده و برای صعود از مرحله گروهی نیازمندیم بیشتر در فاز دفاعی موثر بازی کنیم. این تغییر استراتژی نیازمند برگزاری دیدارهای تدارکاتی است. در این صورت می توانیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم. در تلاش هستیم اردیبهشت ماه در تهران و یا یکی از شهرستان ها دو بازی دوستانه با یکی از تیم های خوب برگزار کنیم. دعوتی از غنا داشتیم که هنوز به ما پاسخ نداده است. من در سفر به کره جنوبی برای شرکت در مراسم قرعه کشی به نمایندگی از فدراسیون فوتبال تلاش خواهم کرد با تیم های حاضر در این مراسم برای انجام بازی دوستانه مذاکره کنم. 


*احتمال همگروهی ایران و آمریکا دراین بازی ها وجود دارد. نکته جالب حضو امید نمازی دستیار کی روش در کادر فنی تیم ملی آمریکا است.


در صورت همگروهی با آمریکا قول می دهم که بهترین نمایش را داشته باشیم. آمریکا در رده سنی پایه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته. این تیم در منطقه کونکاکاف و ماقبل فینال تیم مکزیک را با دو گل شکست داد. ما در تورنمنت چین دو گل از مکزیک خورده بودیم. در صورت همگروهی همه دنیا این بازی را دنبال می کنند و ما تلاش خواهیم کرد در صورت همگروهی در این بازی خوب و جوانمردانه فوتبال کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین